10 januari 2011

Ung mamma


Jag förstår inte allas fördomar emot unga mammor, vi är inte dumma bara för att vi är unga. Ålder och utseende har absolut ingenting med hur bra förälder man är. Jag har ett barn och jag hoppas på två till jag är ingen dålig mamma jag älskar barn, jag älskar min son.
Inatt låg han med över 40 grader i feber jag och Martin var uppe näst intill hela natten och tröstade lillen så kom inte och säg att vi unga inte bryr oss om våra barn.
Unga mammor och pappor låt ingen trycka ner er ni äger!

1 kommentar:

The student's guide to affordable luxury sa...

Jag tror att många fördomar egentligen kommer ifrån att de "äldre" tror att man går miste om så mycket när man blir ung förälder. Jag blev mamma vid 22 och då kände jag att jag faktiskt gick miste om del saker. Först och främst att jag inte hunnit klart med utbildning, körkort, fast jobb osv (sånt som underlättar när man har barn helt enkelt). Jag kommer troligtvis inte att rekommendera mina egna barn att få barn så tidigt just pga den saken. Men å andra sidan så vet jag hur mycket tid och energi unga mammor lägger ner både på att vara bra föräldrar och ibland även på att möta andras skepsis.